
Şimdiye kadar kolesterol bombası olarak bilinen yumurtanın tam tersi kötü kolesterolü düşürdüğü ortaya çıktı.
İstanbul Memorial Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bingür Sönmez'in yaptığı bilimsel araştırma, yumurtanın kalp ve damar hastalıkları açısından hiçbir zararının olmadığını ortaya koydu.
Sağlıklı kişiler tarafından gün aşırı veya her gün yenen bir yumurtanın, kalp ve damar hastalıkları yönünden hiçbir zararı olmadığını belirten Prof. Dr. Sönmez, "Herkes hatta kalp hastaları bile tereddütsüz gün aşırı bir yumurta yiyebilir." dedi.
Bilimsel Tavukçuluk Derneği (WPSA) Türkiye Şubesi ve WPSA Avrupa Federasyonu Eğitim ve Bilgilendirme Çalışma Grubu Akdeniz Ülkeleri İletişim Ağı tarafından organize edilen 2. Akdeniz Ülkeleri Tavukçuluk Zirvesi Antalya'da başladı.
Zirvenin 'Yumurta ve Tavuk Eti: İnsan Sağlığı ile İlgili Konular' başlıklı ilk oturumunda konuşan İstanbul Memorial Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bingür Sönmez, 'Değişik Miktarlarda Yenen Tam Yumurtanın Kan Yağları ve Damar Sertliği Risk Faktörleri Üzerine Etkileri' konulu araştırmanın sonuçlarını açıkladı.
Prof. Dr. Sönmez, günde bir yumurtanın, sağlıklı kişilerde kalp ve damar hastalıkları yönünden hiçbir risk oluşturmadığını, kalp hastalarının da hiç tereddütsüz gün aşırı bir yumurta yiyebileceklerini açıkladı. Yumurtanın kolesterol açısından sakıncalı olarak bilindiğini, ancak yaptığı araştırmada bunun tam tersi bir sonuçla karşılaştığını belirten Prof. Sönmez, "Gün aşırı ve günde bir yumurta yiyenlerde kan yağları ve damar sertliği risk faktörlerinde yükselme olmadığını, kötü huylu kolesterolde ise düşme meydana geldiğini saptadık." ifadelerini kullandı. Araştırmanın, Memorial Hastanesi ve Bilimsel Tavukçuluk Derneği Türkiye Şubesi işbirliği ile yapıldığını belirten Prof. Dr. Sönmez, şu bilgileri verdi: "Araştırmayı, İstanbul'un Silivri ilçesinde bir iş yerinde ve bir yatılı okulda, yaşları 15 ile 59 arasında değişen 65 gönüllü üzerinde gerçekleştirdik. 3 aylık çalışmada deneklere, bir ay boyunca hiç yumurta vermedik ve kan değerlerini saptadık. Bunu takip eden bir ay boyunca gün aşırı bir yumurta, ikinci ay her gün bir yumurta, son olarak da üçüncü ay sadece erişkin gruba bir ay boyunca günde iki yumurta verdik. Her ayın sonunda kan yağları ve damar sertliği risk faktörlerini saptamak üzere kan örnekleri aldık."
Tahliller sonucunda, gün aşırı ve günde bir yumurta yiyen guruplarda kan yağları ve damar sertliği risk faktörlerinde yükselme olmadığını, kötü huylu kolesterolde (LDL) ise düşme meydana geldiğini tespit ettiklerini ifade eden Sönmez, günde iki yumurta yiyen grupta ise kolesterol ve kötü huylu kolesterolde hafif bir yükselme saptanmasına rağmen, damar sertliği riskini tanımlayan faktör seviyelerinde herhangi bir değişiklik olmadığını gözlemlediklerini aktardı.
"YUMURTA KAYSI KIVAMINDA YENMELİ"
Oldu olacak, ülkeyi de Danıştay yönetsin!
CHP’li Özyürek 7 yıllık kıyağı ‘normal’ saydı
Katsayı meselesinde mesele katsayı değil
Kamu tarifeli döneme geçti ‘Bugün git, yarın gel’ bitiyor
Esas unutulan ‘gizli fail’...
Bu elmayı alan ayvayı yiyecek
Devrimle gitti seçimle geldi
Katsayı balyozu
Enkaz altından satılık bebekler